Harry Potter ve Lanetli Çocuk Birinci ve İkinci Bölüm | Kitap Tavsiyeleri 📑

HP fanları için bu yazım.. 🖤


Merakla beklenen 8. kitap çıktığında koşarak gidip aldım diyemeyeceğim.Çünkü benim yerime çok sevdiğim bir arkadaşım almış ve bana hediye etti. 🎁 Tabi ben o sıra koştura koştura okula yetişmeye çalışıyorum, yanımda ev arkadaşım, caddenin ortasında ağlamamak için kendimi zor tuttum kitabı görünce. Bu seriye zaten aşığım bu kitapla daha da aşık oldum. Kitabı okurken önceki serileri de iyi biliyorsanız yeriniz de duramayacaksınız. Çünkü diğer seriler efsaneydi evet ama seri boyunca bildiğimiz karakterler ve başroller vardı. Yanlış olmasın bu kötü bir yorum değil. Birbirinden heyecanlı 7 seriden sonra çarpılırız valla. 😂 Ama bu seride başka bir HP dünyası var.Farklı karakterler, aradan geçen 19 yıl heyecanlanmamak elde değil.Şimdi kitabı iyice bir inceleyelim.


📖 Kitabın kapağı bu şekilde. Görünce bu lanetli çocuk kim diye baya merak etmiştim.Kitabımız tiyatro eseri şeklinde.Yani okuduğum kitap bir roman değil.Bu bir sahne metni bu nedenle kısaltmalar var.Bunları göz önünde bulunduralım. Bir de tek başına J.K Rowling kitabı değil, hatta bir Rowling hikayeside değil. Hikaye Rowling, Thorne ve Tiffany’ye ait. Tiyatro metninin yazarı ise Thorne. 📝

Aslında ilk kurguyu zayıf buldum daha sonra ısındım.Bence bu normal.Çünkü 7seri yıllardır biliniyor,okunuyor ve izleniyor.Yeni karakterler ilk başta bir duraksama yaratıyor. 🤓


Tabiki bu kitap kötü anlamına gelmiyor. Favori kahramanım Scorpius Malfoy.Sen hiç olmadık kadar tatlı bir Malfoysun Scorpius. 😻

Bilim kurgu, fantastik kitaplar okumayı sevenler bilir. Zamanda yolculuk olmazsa olmazımızdır.Evet burada da HP serisinin meşhur deus ex machinesi yani zaman döndürücüsü karşımıza çıkıyor. 🕰️ Seriyi izleyenler bilir Hermony Granger 'ın derslere nasıl yetiştiğini. 😀 Kitabı biraz özetleyecek olursam rahmetli Cedric Diggory nin babası Harry Potterdan oğlunu geri döndürmesi için zaman döndürücüyü kullanmak istiyor.Harry tehlikeli olacağını, kaderle oynamanın kötü sonuçlar yaratacağını düşündüğü için reddediyor.Aslında zaman döndürücünün varlığını da reddediyor.

Bu arada Harry'nin asi çocuğu Albus Potter, zaten babayla ara kötü iyice ortalığı karıştırıyor ve bu işi üstleniyor. Albus sen ne biçim bir çocuksun.Sen bu babanı nasıl bu kadar üzersin.Adam büyü dünyasını nelerden kurtardı. 😒


Albus Hogwartsa başlar ve Slytherine seçilir herkes şok tabi. 😱 Bu nedenle kendini iyice yalnız hissetmeye başlar ve babasıyla arasıda açılır. Kitapta etkilendiğim kısım Harry 'nin hiç baba sevgisi tatmadan, baba olmaya çalışması,çabalaması,endişeleri o kadar güzel yansıtılmış ki. 👪

Slytherine giden Albus Potter 'ın Scorpius Malfoy ile tanışmasıyla başlayan karmaşa, kitap sonuna kadar devam ediyor. 19 yıl sonra Potterları ve Malfoyları bir arada görmekte duygulandırmadı değil.Bir de seride Voldemort 'un kızının olması.. Baba olsan da sevilmezsin Voldemort. 😤


Yani bu seride hem yeni hem eski karakterler ile sık sık karşılaşacaksınız.Sadece şundan emin olamadım.Tüm hikayenin omurgasının zaman döndürücü olması ne bileyim biraz daraltmış sanki hikayeyi. Tabi ki kötü diyemem. Yine de herşeyi ile mükemmeldi ben heyecanla okudum ve sevdim. 🖤

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.